پژوهش خبري صدا وسيما: کودکان و نوجوانان اصليترين مشتري بازي هاي رايانه اي هستند؛ بازي هاي رايانه اي به انواع مختلف بازي هاي اکشن، ماجراجويي، اکتشافي، پازل، ورزشي، نقشآفريني، استراتژي و. غيره دسته بندي مي شوند. بازي هاي استراتژيک رايانه اي از چند سال گذشته مشتري هاي زيادي در بين کودکان، نوجوانان و بزرگسالان يافته است که در آن کاربران با برنامهريزي و استفاده از برخي ترفندها سعي مي کنند، در طول بازي بر دشمن غلبه کنند، در اين بازي ها به نوعي فضاي جنگ با استفاده از واقعيت مجازي براي کاربر تداعي مي شود و گاهي هفته ها و ماه ها ممکن است، يک کاربر درگير بازي باشد. با توجه به اينکه اين نوع بازي ها ممکن است فوايد و مضراتي براي کاربران داشته باشد. در اين پژوهش در مصاحبه با سيد علي سيد حسيني، مدير پژوهش بنياد بازي هاي رايانه اي و حامد نصيري، پژوهشگر بنياد بازي هاي رايانه اي به دنبال اين بوديم که ضمن شناسايي نقاط قوت و ضعف اين بازي ها، نحوه مواجهه با اين نوع بازي ها را بررسي کنيم. |
درباره این سایت